Petra Brabcová – Majitelka rezervačního systému Webooker
Webooker znají všichni naši klienti, slouží například k přihlašování a omlouvání lekcí. Co vše však předcházelo tomu, abychom tento sytém vůbec mohli používat? Nejen o tom je zajímavý rozhovor s Petrou Brabcovou.
Kdy a proč vznikl rezervační systém Webooker?
Sama jsem vedla v roce 2009 mateřské centrum Veselý čertík a tam jsem vše řešila v Excelu. Centrum mělo skoro 200 klientů a stále jsem jen papírovala a telefonovala místo toho, abych si hrála s dětmi a vedla kroužky, jak jsem si představovala. Zkusila jsem samozřejmě najít nějaký funkční rezervační systém, ale nic cenově dostupného, co by vyhovovalo potřebám centra jsem nenašla. Tak mi můj manžel Honza (programátor) nabídl, že mi s tím pomůže a naprogramuje mi něco snadného. A tak začal náš Webooker. Nejprve to umělo jen přihlášky na kurzy. Pak jsme přidávali další a další funkce jako třeba faktury, omluvy a náhrady, párování banky, pohledávky, statistiky. No prostě si s tím hrajeme už 11 let a je to takové naše třetí dítě.
Kolik tak organizací nebo uživatelů používá Webooker?
Třeba právě Yamaha škola Evy Klesové byla myslím naše čtvrtá nebo pátá organizace. Dříve jsme to vedli jen my dva s Honzou, takový rodinný podnik. Jak se naše základna rozrůstá, tak se rozrůstá i náš tým a systém. Nyní máme okolo 600 různých organizací, týdně se do systému přihlásí až 20 000 různých uživatelů, odešleme přes 70 000 mailů týdně. A za měsíc se Webooker v různých organizacích zobrazí jako stránka až 1 000 000x. Například nyní v listopadu proběhlo 430 000 minut on-line vysílání pro zhruba 10 000 uživatelů.
Jaké organizace systém využívají?
Systém využívají převážně mateřská a rodinná centra, plavecké školy, volnočasové, vzdělávací a sportovní organizace ale i mateřské školky, dětské skupiny, mikro-jesle a další organizace, které pořádají aktivity pro děti i dospělé.
Co vše nabízíte?
Na tuto otázku už jsem asi trochu odpověděla v té první. Ale asi by se to dalo ještě trochu rozvést. V první řadě se snažíme komunikovat s našimi zákazníky. To je pro nás asi klíčové. Myslíme si, že systém může umět spoustu věcí, ale důležité je, aby to uměli zákazníci i klienti ovládat a funkce využívat. Takže se snažíme, aby bylo vše srozumitelné a dávalo to smysl. Pokusili jsme se vytvořit (a stále ještě vytváříme) systém, který bude kopírovat činnosti v dané organizaci a realizovat chod z té administrativní části. Systém máme rozdělený do několika oblastí – tedy na kurzy a akce, školky, dětské skupiny, rezervace a půjčovnu. Ve všech těchto oblastech řeší systém přihlášky, omluvy a náhrady, docházku, finance, přehledy, komunikaci s klienty, zabezpečené databáze atd.
Co máte na té práci nejraději?
Volno. Ba ne, to si dělám legraci. Ráda jezdím za zákazníky, poznávám jejich centra a školky. Ráda školím. Vždy narazím na něco, co se dá v systému ještě vytvořit, a to nás posouvá dál. Stále mě překvapuje, jak je to pokaždé úplně jiné. To mě na tom baví.
A co vás naopak štve?
Tak nyní mě asi nejvíce štve omezení kvůli Covidu, že nikam nemůžu jet na jednání, celé se to zastavilo. Většina našich klientů na tom není zrovna moc dobře, kurzy jim nejedou nebo jen omezeně. Na spoustu lidí padá deprese a ta se přenáší samozřejmě dál. A já ani systém nedokážeme nikomu moc pomoci.
Jak vás ovlivnila pandemie?
Pandemie ovlivnila samozřejmě všechny. Nicméně jsme se tomu pokusili postavit čelem, rychle jsme se pustili do vývoje vysílání kurzů formou on-line vysílání. Také jsme naprogramovali uložiště pro ukládání videí. Prostě jsme se pokusili pomoci našim klientům, aby mohli pokračovat ve své činnosti alespoň distančně. Věřím, že se nám to povedlo.
Co připravujete do budoucna?
Nyní pracujeme na nové sekci rezervací. Bude to další samostatná část v systému. V této časti bude možné si rezervovat volná místa např. na tenis, na badminton, do pneuservisu, ke kadeřnici nebo třeba na konzultaci s psychologem v centru atd. Součástí této sekci bude i možnost rezervovat si třeba výukové materiály, nebo si půjčit nějaké vybavení. Do vývoje této sekce jsme se pustili, protože nás s tím poptává stále více našich, ale i externích klientů. Myslím, že to bude hezké rozšíření dalších možností systému.
Jak relaxujete?
Rádi cestujeme. Každé volno, které se naskytne se sbalíme a jedeme někam mimo Prahu. V zimě na snowboardy, v létě někam za teplem. Nyní je to s tím cestováním trochu složitější ale i tak, když se chce, tak to jde. Člověk prostě potřebuje jednou za čas všechno vypustit a trávit čas s rodinou a to kdekoliv. To je můj relax, to mi pomáhá.
Komentáře
Okomentovat