Návrat po mateřské – životopis & LinkedIn
Maminky vracející se z mateřské a rodičovské “dovolené” do práce mívají značně znevýhodněné postavení na trhu práce. Spousta zaměstnavatelů se na ně dívá skrz prsty, nebo přinejmenším jako na přítěž. Přitom maminky malých dětí mají často mnohem větší potenciál, než si firmy uvědomují a často i než jsou si maminky samy ochotny připustit….
V momentě, kdy firmy potřebují brigádníky na výpomoc nebo někoho na zkrácený úvazek, automaticky se poohlíží po studentech nebo čerstvých absolventech. Předpokládají, že jsou flexibilní a nebudou mít přehnané požadavky. Nicméně maminky s malými dětmi jsou také vhodnými (často i vhodnějšími) uchazečkami. Bohužel, malé dítě je stále považované za překážku. Pro srovnání myšlenek a případné zvýšení sebevědomí je dobré si připomenout pár pádných důvodů, proč by Vás měli zaměstnat po mateřské:
- Máte pracovní zkušenosti a návyky
- Jste loajální = oceníte šanci si vydělat
- Jste efektivní a produktivní = děti vás naučily vyšetřit si chvilku pro sebe
- Jste skvělí plánovači a umíte věnovat pozornost důležitým detailům
- Zvládáte multitasking = protože děti :-)
- Jste flexibilní, umíte improvizovat
- Zvládáte práci pod tlakem, máte nadhled
- Jste motivované = jste rády za příležitost pro seberealizaci a uplatnění mezi dospělými
- Nemáte přehnané nároky = většina z nás má srovnané hodnoty :-)
Předtím, než začnete aktivně hledat, je dobré mít “v šuplíku” aktualizovaný a připravený životopis. Většinou se pak stává, že ho potřebujete poslat a narychlo hledáte co a jak tam napsat, pátráte v paměti a může se stát, že zapomenete na důležité milníky. Psaní životopisu samo o sobě ve školách neučí a životopis je bohužel pak také často i to, co vás může z výběrového řízení diskvalifikovat ještě předtím, než se vůbec dostanete na pohovor a dostanete šanci udělat osobní dojem.
Mějte na paměti, že životopis je Vaše soukromé PR a tak k němu i přistupujte. Zároveň byste měly dodržet i základní pravidla 4S jako je stručnost, struktura, strojopis a správnost. Jako páté pravidlo přidávám vizuální atraktivitu. Vzorové a vygenerované životopisy většinou neposkytují prostor pro váš konkrétní “příběh” a stává se, že jednoduše zapadnou v množství stejně vypadajících dokumentů.
Představte si, že personalistovi přijde 100 životopisů a 80 z nich bude vytvořených ve stejné (nebo podobné) aplikaci nebo vzoru na internetu tedy, nicneříkající, nepřehledné, neosobní… Co myslíte – v časové tísni a při první preselekci – bude se jimi personalista zaobírat více do hloubky a pročítat je opravdu důkladně až do konce, nebo sáhne spíš po originálních a zajímavých dokumentech s fotkou a čistým designem?
S digitalizací a rozšířením pracovního světa do online prostředí se zvyšuje využití a potenciál profesní sociální sítě LinkedIn. Jednoduše řečeno – je to takový serióznější Facebook pracovního trhu. Setkávají se tu personalisté, recruiteři a odborníci z různých profesí, ale čím dál častěji i lidé, kteří jednoduše hledají uplatnění.
Původním cílem sítě bylo sdružovat hlavně pracovníky HR. Postupně se z LinkedInu stala síť plná velkých pracovních příležitostí. Představuje další formu vaší profesní prezentace a je to váš elektronický životopis. S tím rozdílem, že Váš životopis vidí desítky lidí a většinou pouze ti, kterým ho zašlete. Profil na LinkedIn mohou vidět stovky nebo i tisíce lidí. Díky chytře nastaveným algoritmům můžete využívat dosahu a přitáhnout svojí aktivitou pozornost a mít tak větší šanci, že si Vás všimne někdo, kdo by vás mohl zaměstnat. Dobře tam také funguje networking, kdy si lidé navzájem doporučí někoho, kdo by se mu mohl hodit.
Předtím, než se vrhnete do aktivního hledání a ucházení se o práci, udělejte si osobní inventuru. Ujasněte si, co chcete, co umíte a co můžete nabídnout. Připravte si životopis, který vás bude na trhu práce prodávat a případně zvažte i založení profilu na LinkedIn.
Pokud vás cokoliv zajímá na toto téma nebo potřebujete pomoc se životopisem, podívejte se na stránky www.taktrochujinapersonalistika.cz. Najdete tam mnoho tipů, můžete se přihlásit na konzultaci nebo si vybrat některý z balíčků a zvýšit tak svou šanci na trhu práce. O jeden takový balíček probíhá do 7. 5. 2021 soutěž na našem Facebooku.
Komentáře
Okomentovat